måndag 28 januari 2019

Livslångt lärande


Alltid nyttigt med repriser. Med samma information gång efter annan. Alltid är det något nytt som tränger in i medvetandet. Dagen rullade på från morgon till kväll. Informationspassen var upplagda så någon tid för reflektioner och frågor var långt borta. Ändå kändes det som en lång meningsfylld dag. Och frågorna – de får ligga på lur, lagras upp. Blev än flera än tidigare. Och så är det – skall så vara. Fortsättning lär följa.

Vissa frågor som lyftes fram. Konstiga. Hamnade vid el nyttjande – på småskalig nivå medan högre el utnyttjande istället applåderades. Fanns liksom inga konsekvenser, funderingar på frågeställningarna. Ställdes inte i sitt sammanhang. Men så ska det kanske vara. Bara slänga ur sig lite hit och dit. Charmigt.

Lagt upp dagsprogrammet. Med tydlig ambition nå till mamma och dela lite funderingar. Men vi drog över så det blev noll minut att vinka på då det också fanns ett kvällsprogram hålla sig till också. Men i morgon, då lovar jag mig själv att hinna med ett meningsfullt besök. Meningsfullt för mig.

Hamnade på den där måndagsträffen jag fått lägga tid på – när möjligheten finns. Måndagar och torsdagar när det är öppet i min kalender. Innebandy. Känns meningsfullt – och någon måste ju vara en kon även vid den aktiviteten. Dessutom roligt, förnekas inte alls.

Den som spar han har. Och därmed väntade snösläden vid hemkomsten. Även det gav väl någon form av motion. Snö, snö jag tackar dig för den pulshöjning som jag räknar med gör nytta.

Tackar också för gratulationen idag. Karl dagen, även för den som stavar med C. Som känslig person så känns grattis rakt in i hjärteroten.

Legend. Vem minns inte, nummer tjugoett i Toronto Maple Leafs. The King, Börje Salming. Hann med Gunde Svahns hyllningsprogram för Kirunas egen son. Även egna minnen strömmade fram. Från den gigant som också gjorde avtryck i Brynäs magiska tröja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar