tisdag 22 januari 2019

Bro, bro, breja


En helt egen och unik självbild. Som en form av sanningsbärare med fyndighet i sina ordvändningar. Som förtroendevald längst upp i den nationella församlingen. Konstruktiv brobyggare? Knappast men välbetald brorivare med riksdagsmandat. Skrapar försiktigt på ytan och allt avslöjas.

Så liten man känner sig. Inser jag utan at själv ha upplevt den. Som den kvinna som skulle hämta sitt barn på förskolan i Göteborg – och lämnade sin lille i barnvagnen utanför under tiden. Kom ut och vagnen var borta med den lille. Bland de värsta upplevelser man kan hamna i. Dock lyckligt slut när barnet hittades långt senare.

Kort intensiv förmiddag. Så många frågor och synpunkter som inte hann bearbetas. Samtidigt är det ju ofta skönt att ha kvar. Men här områden som jag kände behov bryta.

Hade en uppgift som jag såg fram emot. Hämta tre pigga killar på skolan. Tog mig hemöver i god tid. Men det kom ju ingen över huvud taget! Något paff var det bara konstatera faktum. Kanske någon annan gång istället.

Fick till den där promenaden som jag borde ta varje dag. Minst. Och ramlade förstås in på ICA och lååååångt samtal. Blandad kompott. Men mycket om slakt. Så klart jag antog inbjudan att komma till Tomas och få bilda mig en egen uppfattning om hur saker och ting hänger samman.

Skulle ju ha gjort något vettigt. Så synd att det inte blev mer snö. Känns ju tillfredsställande när snömängder får skottas bort. Nu var det alldeles för lite för just den där tillfredsställelsen. En annan tillfredsställelse – snötillfredsställelsen.

Kvällsprogrammet blev naturligtvis Superstars. Inte mest för programmet utan för Eeeeemil. Naturligtvis dominant, men också enkelt förklara – kommer ju från Årsunda. Emil Jönsson va´namnet.

Det är i vardagens alla situationer framgången skapas.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar