onsdag 11 oktober 2017

Snabba vårdande puckar


Så enkelt det verkar vara. Förutsatt att man kan givetvis. Nu har tydligen Trafikverkets servrar attackerats, över nätet. Med resultat att det drabbade tågresenärerna. Ställda tåg eller i varje fall kraftiga förseningar. Intet är som väntans tider.

Helt speciell dag. I det närmaste uppehåll i regnvädret. Kors i taket. Men i varje fall ingen sol på himlen. Och i morgon finns ett tydligt löfte. Ordentligt med den blöta varan. I delar av landet till och med snö. Men inte här – hoppas jag innerligt.

Spännande få vara med i arkitektgruppen. Den som ska föreslå den politiska organisationen för regionen nästkommande mandatperiod. Ett första möte som slog fast förutsättningarna. Bra så – för längre kom vi inte. Fick i varje fall snacka av oss samtliga. Så då kan uppdraget mer preciserat börja skjuta fart.

Framförhållning, eller brist på. Halv dags framförhållning för en seriös vårdplanering känns något – oseriöst. Känns inte helt bra att endast kunna delta på telefon – men bättre än intet alls. Har tydliga frågeställningar som helt enkelt måste besvaras. På något sätt. Hoppas de på något sätt är förenliga med andra uppgifter jag detektivmässigt grävt fram. Har inte ambitionen att själv ta till mig någon form av förvirringstillstånd.

Gick inte fixa till displayen i bilen idag, heller. Bilfirman skulle ladda ned någon form av app – och då låg nätet nere. Inget att göra, bara dra därifrån. Men fick till en intressant pratstund och kunde känna av en ambition som jag gärna arbetar vidare med och kring. Trots att det egentligen finns tjänstemän som ska gräva, bygga relationer, få fram resultat. Bidrar gärna – om det bara skulle vara legitimt.

Grävde vidare med underhållsplaner för olika former av fordon. Olika former av drivmedel. Måste bygga kunskap. Vill inte bli slagen av ett Bluffkort. Mer och mer rullas fram. Samtidigt som jag känner mig allt säkrare i sätet.

Totar ihop. Engagemanget och frustrationen växer. Kring hur bekämpningen av översvämnings- myggen hanteras av vissa myndigheter. Utvecklas till en debattartikel som jag dock måste slipa lite på innan den sänds in. Skulle se fram emot någon form av moteld. Om nu den negativa parten skulle ha något konkret bidra med. Tillåt mig tvivla.

Ordern var klar, plocka bort vissa namn på sändlistan som inte är medlemmar. Men klarade det inte så jag får begära hjälp/biträde.

Spännande. Inbjudan till en resa i teknik collage fotspår. Tackar för entrébiljetten och anmäler mig direkt. Det här vill jag inte missa.

Första gången på idrottsplatsen. Nu när jag fick möjlighet – givetvis deltog jag. Patriks vinterplats blir just ip. Och det fungerade ganska bra, trots att det var riktigt halt på dansgolvet. Kändes mest i låren. Och med garanti än mer om ett dygn.   

Kändes måste det ha gjort i Kalifornien också. Med värsta branden någonsin. Inte ens Trump kunde blåsa ut den med sin stora käft.

Spekulationerna fortsätter. Vilket lag nu Sverige ställs mot i två matcher med en VM plats i potten. Får fortsätta vänta till på tisdag. Skillnad på Italien och Danmark. Först lotten, sedan hela potten. Så enorma pengar skörda vid ett VM deltagande.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar