tisdag 3 oktober 2017

Min tand är inte lös


Naturligtvis ska man aldrig vara tillfredsställd över det som blir inställt. Men ikväll var det upplevelsen. När jag inte hann hem till Patriks tabata pass fick jag söka tillfredsställelse i att passet blev inställt på grund av väderleken. Jag hade så innerligt behövs röra på mig. Nu drog kvällen iväg ordentligt så det blev inte ens en promenad. Känns som förfallet bara fortgår och jag spjärnar inte ens emot. Skärpning.

Inställt blev också tandläkarbesöket. Svallvågorna efter cykelfallet i somras när tänderna plötsligt trycktes in. Dagens åtgärd fick vika hädan när de istället fick fördjupa sig i något akutfall. Och nu blir det att vänta in nästa besök ända in i december månad. Hoppas deras sakkunskap pekar i rätt riktning – att det inte betyder några problem för mig själv.

Cykla i diket handlade det väl inte om idag. Men väl en hel del synpunkter kring cykelplanen. Åsikter som enbart utgick från att stärka och positionera svaret ytterligare. Men skulle ju ha kommit med det tidigare. Om det skulle ha hanterats i rätt ordning.

Lurad tror jag inte. Onekligen seriöst intresserad. Men hade ju gjort upp med Maria att hon skulle gå in som ordinarie när jag skulle tvingas lämna idag. Men nu blev det ju inte så. Gapande frågande vad som hände.

Knappast Franco men tydligen har han släktingar kvar i den spanska ledningen. Brutalt våld avslöjades vara deras medicin mot egna landsmän. Madrid regimen avslöjade sig rejält. Frågan lär vara hur saker och ting utvecklas sig hädanefter. Går det långsiktigt slå tillbaka sina medborgares åsikter med kvalificerat våld. När ett land inte tillåter rådgivande röstningar så är man illa ute. Har aldrig förut känt mig så övertygad att vara katalan.

Kvällsaktivitet kring verksamhetsplan med uppradade mål. Men trodde förut att mål ska vara tydliga, inte kunna missförstås och dessutom vara utvärderingsbara. Annars blir de mer att betrakta som chimärer. Eller rent av blå dunster i ögonen. Gott att få till en form av process. Tänker i varje fall engagera mig och låta rösten vara hörd mandatperioden ut. Öppenhet och tydlighet är betydligt bättre än förtal. Har ju också förekommit. Men med identifierad avsändare.

Följa upp med tydliga frågor. Ger därmed utrymme för tydliga svar. Hann helt inte med idag kring allt runt mamma. Men i morgon är det dags. Tar med mig papper och penna som på något sätter press på konkreta svar. Viktigt för mig och än viktigare för mamma.

Kanske inte så bra motstånd. Men i alla fall. Vinst borta i München i CHL. På något sätt räknas det väl ändå. Och vinst är något som Brynäs Hockey behöver. Uddamålsvinsten ger en tydlig ledning i Europaslutspelets grupp. Ändå är det ett skakigt lag som påbörjat sin säsong. Ledarskapet har största betydelse, även i sportens väg.  

Hann kolla in lite grann på fuskbyggarna. Och när det orienterar sig mer lokalt åt vårt håll så ökar intresset. Fast lurendrejeriet organiserat från företag i annan kommun. Mycket svårt försvara sig när det här TV teamet slår till. Som att stå där framför svenska folket med byxorna neddragna. Måste vara oerhört svårt komma upp på banan igen. Och är det självförvållat så är det svårt känna empati för individen.

Två personer, två vinnare. Känns lokalpatriotiskt gott att skyttevinnare i fyran är person från blå gula Årsunda. Eller i det här fallet delad vinnare – mellan två Årsunda killar. Nu måste det varvas upp. Föregående sejouren i trean måste ha gett kunskap/erfarenhet. Att nu dra nytta av. Organisation, ett nyckelord. Lagbygge, ett annat.

I morgon en ny dag. Med nya utmaningar, nya möjligheter. Laddar på med nya frågor. För att vara en part i lagbygget. Om det nu accepteras. Och absolut – någon form av motion måste läggas in.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar