lördag 8 juli 2017

Stel som en pinne


Intensiva fredagen gav sin fortsättning på dagen idag. Kändes som att jag hade varit med och avverkat en lördagsfest, lördagssamling. Utan promille. Men att det nu handlade om söndagsmorgon. När det i själva verket var starten på lördagssolen.


Hamnade framför datorn. Lite hann jag börja med innan jag insåg att det här inte får vara min sysselsättning lördag/söndag. Den där at skriva ned mina minnesanteckningar från Almedalen. Men hann i varje fall sortera lite grann i tankarna. Vad som hände – och vad som inte hände. Vad det känns angeläget gå vidare med och vad som kanske borde lämnas. En form av övergripande planering. En känsla vilka som vill och kan bidra – mot de som finns där men där det mest är snack och intet.


Läser också in mailet från mannen som kommit in i organisationen så där nyligen och redan gjort avtryck utifrån sina kunskaper inom såväl offentlig som privat sektor. Som nu tagit bollen och med säkerhet återkopplar redan på måndag. Avsätter en dag till ett besök som jag tror kan vara den stora skillnaden för att utveckla entreprenörskapet och den internationella nivån. Oerhört vad stort det känns! Finns andra som aktivt avstått på grund av grumliga anledningar.


Lite konstigt det här. Var så himla intresserad av vad som hände i Almedalen, blott för några dagar sedan. Nu känns det som ett långt avstånd. Vet inte om det handlar om mig själv eller vilka partier som återstod sedan vi lämnade ön torsdag förmiddag. Svårt känna mig berörd idag när någon försöker utmana oss i miljö- och klimatfrågor. Vet ju så väl hur den äkta gröna färgen ser ut. Viktigt och realistiskt som förenade partners.  

Seg efter gårdagen men klart jag innerst inne ville vara med på Patriks pass. Och till 10.00 hann jag mycket väl. Lång frukost och sedan över till planen. 10 olika övningar under tabata passet. Klart jag borde orkat mera, kunnat göra övningarna bättre. Ändå var det mycket jobbigt och förhoppningsvist också nyttigt.

Liten utflykt i Amors tjänst. Vigselrummet Stadshuset. Ytterst trevligt brudpar och likadant från deras gäster. Ångrade definitivt inte utflykten.

Som andra dagar. Läser av mailen då och då. Saknar lite av klargörande. Men det kanske kommer – det också. Trodde Änglarna fanns bara, bara i himmelen.

Sommarkväll med Richard Olsson. Åldersskillnader. Per Gyllenhammar, med 39 år yngre hustru. Med barn i hans ålder visar att fertilitet inte handlar om ålder.

Andra relationer. Mannen som hotades genom att någon/några sätter tolv skott i honom. Inte för att döda, istället bedöms det som misshandel. Rått och överlagt. Södertälje per idag.

Imponerande. Gefle IF får in en del pengar över Swish kontot. Dubbleras genom anonym givare. Klart det behövs de här dryga 500.000 kronorna. När den budgeterade omsättningen diffar negativt med 15 miljoner. Två mille behövs omedelbart. Plus alla de där uteblivna poängen förstås.

Fotbollsintresset finns. Avsatte två timmar – nästan. För uppladdningslandskampen som Sverige spelade. Damer som vi vant oss med har framgång. Nu upp till bevis. Sista turneringen med Pia Sundhage. Borde kanske ha lämnat tidigare. Ikväll vinst med enda målet mot icke framgångsrika Mexico. Mycket, mycket mera behövs när tyskorna står där på andra sidan.
Eftermiddagens regnväder drog hädan. Så den där köttbiten som skulle ha grillats tidigare fick nu känna på värmen. Nedsköljd med ett glas rött kändes det helt rätt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar