lördag 29 juli 2017

Gefle IF - three points, true story


Just det där med två ansikten. Avvaktande morgon innan regnet östes ned i mångfald. Inte vad som var regisserat vare sig för planerad vigsel eller för den planerade brännbollsturneringen. Men tidig eftermiddag slog det om rejält. Strålande sol och en tryckande värme.


Visst fanns de där. Vissa planer. Men blev väl inte så där mycket gjort. Pliktskyldigast – för mig själv – en del utomhus. Och så dammsuga – men det inomhus. Så var den förmiddagen förbi.


Något måste ju finnas i magen. Men lagom är bäst. Speciellt när det handlade om en timmes tabatapass. Precis insmugit när regn övergick till sol. Hann med timmen ut medan de andra fortsatte något lägre. Handlade om tabata XL. Varvid vanliga åtta stationer utökades till tio. Fast jag hann ju bli lagom trött i alla fall, innan jag lämnade rörelsegruppen.


Måste ju duscha och fixa till mig. Dagens höjdpunkt. I romantikens tjänst. Den här gången kommer det hålla – banne mig. Det här äktenskapet. När det dessutom inramades med sång och musik från Anders var även det en garant för lycka, tro, hopp och kärlek. Hoppas bruden var ut under förmiddagen och fick känna av lite regnvatten i sitt hår. Klart att det ligger något i det där som inte bara är en sägen. Regn i håret ger lycka.

Några uppskrivna namn gjorde ikväll sorti. Definitivt Pia Sundhage. Men skulle tro att nye förbundskaptenen kommer plocka bort kända kort som Seger och Schelin. Med flera. Och släppa fram yngre, hungriga spelare. Nederländerna vidare efter kvartsfinalen, Sverige gjort sitt.

Gavlevallen däremot. Där kunde nu Gefle IF plocka tre poäng genom straffmål i minut 90+4 minuter. På straff. Just nu uppe i elva pinnar, men fortfarande klart sist i superettan. Säkert blir det upp till nyförvärven att bevisa att de också biträder. Trots att ingen av dem är utpräglad toppforward. Det som främst behövs.

Gått framåt. Helt otroligt det där med mamma. Nu ringde hon och önskade få till en hemresa under morgondagen. Före 11.00 sa hon. Klart jag effektuerar detta. Så får vi också se hur länge hon orkar innan jag kör henne åter.

Skön revansch. Så klippte Sarah Sjöström till på 50 meter frisim istället. Och tog det där efterlängtade guldet under VM. Otroligt hur hon kan utveckla sig kontinuerligt i vad som kanske är världens tuffaste sport.

Kollade över. Många var dom. Länge var dom. En del långtifrån. Många jag själv kände igen. Alla de som deltog på den där brännbollsturneringen hos Carl-Henrik & Elin. En lyckad tillställning som också drog in under natt timmarna. Kul at Karin och Anders väntar barn. Får väl följa med till Staterna så att förlossningen går bra. Kul arrangemang som jag själv uppskattade då det fick dit Per-Ewert & Lina. Och så fick vi till en oväntad övernattning också.   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar