torsdag 27 januari 2022

Nya intryck

 

Det går väldigt fort. Ibland ändå fortare. Redan framme vid torsdagen som känns som början på veckoslutet. Och som en del andra morgna – fastnade vid datorn. Och så rullade morgontimmarna på. Missade mötet. Gruppmötet. Tacksam att Martin är sådan ordningsman Ringer och fångar upp mig in i verkligheten. Och biträder att jag direkt hamnar med i gruppmötet. 5-6 minuter delayed.

Kommit igång bra med sin nya uppgift. Gruppens lagledare. Vågar och kan vända på stenar. Seriös och utan prestige. Precis som en gruppledare ska agera. Nu gäller det att vi övriga tar vårt ansvar och lyfter oss själva en bit i håret. Tydlighet och ansvar går absolut att kombinera. Jag tänker fortsätta ge Joakim support och naturligtvis ibland – men internt – kritik. För jag hoppas vi alla vill bidra till att göra oss bättre.  

Speciell dag. Speciell leverans. Hämta på tågstationen i Sandviken. Mitt under förmiddagen. Och så var Joanne åter i Årsunda. Efter alla de här åren Direkt från Melbourne. Vilken flight. Åtminstone ett dygn i ett flygplan. Amma resan för mig och mina ben hade varit som stockar. Men kunde följa gruppmötet den här resan t o r Årsunda – Sandviken över mobilen. Länk från Martin förstås.

Lång lunch Strandbaden då vi utökade gruppen med Egon och Kenneth. Mycket prata om och språket som valdes var till stor del Svenglish  Men med god inställning så fungerar ju precis allt. Tid där nere – många minuter och flera timmar.

Sedan tog det inte så lång ti innan listerna var på plats i rummet som hade blivit tapetserat. Lister och elektricitet. Fattas lite vit latex. På plats på fredag och sedan nyttja rummet på något sätt. Klart tankar finns kring visst utnyttjande. För egentligen är det ju konstigt det fåt stå som en form av skräpkammare så många år! Nu kanske jag blir tvungen hålla mer reda och ordning på alla mina papper! Vilken tanke.

Klart jag skulle behövt mer tid. På Ungdomsgården Zenit. Men fick ju första kvarten med ungdomarna. Och det smakade bra, mycket bra. Hoppas de också kände likadant så uppslaget att jag själv skulle få egen tid med dem också föll i god jord. Jag har många olika idéer kring vad jag skulle vilja föra för samtal med dem. Men absolut på deras villkor.

Snabbt iväg för annat möte. Tydligt var förtroendet finns och inte finns. Och klart det behöver tas beslut därefter. Fick också lära mig något nytt. Hur en valberedning fungerar. När den är en del av ett organ. Inte en del för val inom ett organ. Aldrig någonsin under alla mina år mött något likartat. Eller som det sägs, mycket ska man få uppleva innan öronen faller av.

Fortsatte dialogen med Maria. Fick en del ändringsförslag. Så nu är dokumentet fixerat och jag fick uppdrag sända in det per morgondagen. Klart jag gör det som jag fått i uppdrag att göra. Ordet stavas förtroende.   

Sent samtal med. Och kanske tidig morgon som väntar. Frukosten klar och färdig för intag. Gott att ligga lite före. Så är det blott att fylla på i magtrakten. God Natt och Sov Gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar