lördag 15 januari 2022

Kladda, klottra, konst

 

Sudda, sudda ut din sura min. Klart saker och ting upplevs bättre med glada miner omkring sig. Det där att positiva människor skänker glädje. Men inte så säkert at klotterborttagning inom 24 timmar ger samma upplevelse av trygghet. Men någon vet ju med bestämdhet och då kanske inte personer som forskat på det hela är tillräkneliga nog? Klotter på offentliga byggnader, på andra byggnader också produceras av så få personer. Men så svårt lagföra dem – tydligen. Nu greppet om 24 timmar samtidigt det är klokt lyssna in de som forskar kring problembilden. Är det att slänga pengar rakt ut i intet och hoppas de ger nytta? Eller handlar det om att vad klottrare söker är fria ytor att göra sina s k konster på? Då skulle det ju till och med kunna handla om att uppmuntra? Men ingen försöker analysera vad det betyder för klottret med att ha tillgång till graffiti plank.

Klart det känns för mig också. Att ha feber i granngården. Skulle göra allt för att hjälpa till. Men de måste ju själva begära och dessutom vilja ha hjälpen. Konstigt att man blir så berörd av om småbarn inte är feberfria.

Långväga hjälp. Skrev ju på bloggen om mitt borttappade dokument. Och nu sträcks en hjälpande hand ut ända från Melbourne. Att word dokumentet skulle gå återskapa. Men med min avsaknad av teknisk kunskap skulle nog ett försök endast innebära ytterligare ett misslyckande.

Närmare hjälp. Stödet från Kenneth att fixa till det där gamla trägolvet. Dammigt och tungt arbete att slipa till det hela. Tacksam för det här stödet. Överlämnar till mig fortsatta arbetet. Har ingen tidspress utan saker och ting ger tillfredsställelse i alla fall. När det rullar igång.

Tog lång tid. Och så få som var aktiva när inget hände igen. Liten tilldelning. 1,5 är inte många djur. Men i förmiddags så knäpptes i alla fall det vuxna djuret. Som därmed också försvann på tänkt meny för växande vargskarorna. Grattis till skytten. Jakt är beroende av ansvarsinriktade personer.

Klart jag knallade över skolgården i morse också. Och idag hela 14 personer som mött upp till tabata passet. Inte före, inte under. Men väl efteråt. Väldigt nöjd att jag var med!

Tacksam blivit informerad när en nära vän hamnat på sjukhus. Fixar också till problemet. Även fast det blivit fråga om antal övernattningar. Tacksam också ha nära vän som just ger mig informationer av betydelse. Där all input alltid är viktigt – alltid informativt.  

Femling, vad döljer du för mig. Eller inte helt så för Peppe Femling. Men tidigare har han dolt sin färdighet att skjuta på konkurrents tavla! Skapade en hel del uppmärksamhet idag. Och sköt därmed också bort möjligheten för laget att få till sex deltagare på kommande OS.

Lugn och avslappnad kväll. Trots SHL matchen. Brynäs Hockey vs Timrå. Första målet till BIF och sedan kändes det lugnt. Skön tennissiffror seger, 6-2.   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar