lördag 18 december 2021

Älska mig för den jag är - Ilse

 

Det finns väldigt mycket som inryms i ordet innehåll. Mycket – men givetvis med mycket olika innehåll. Idag var innehållet mer än mäktigt. Nattgäst. Har definitivt inte varit ofta- men ikväll var en kväll med llse. Som också stannade och övernattade. Treåring på väg mot sitt fjärde levnadsår. Fylld av liv och leverne. Vilken ynnest att få ha henne så nära. Klart det finns stora förhoppningar kring Lou också– välkommen. Och till veckan kommer ju också Lou. Kort men med vilken underbar värme.

Fullt ös ikväll. Göransson Arena. Royal Rock. Och jag fick inkörning och hemkörning night time. Hoppas de haft en kul helafton. Med respekt för avstånd och pågående pandemi.

Idrottslig dag. TV fylld. Skidor var temat. Den mer vanliga varianten och i sprinttempo. Fortfarande oerhört stora svenska framgångar när det handlar om damerna. Idag från Dresden. Så då kommer gamla minnen fram. Busskörning till dåtidens Tjeckoslovakien och jag rattade bussen förbi just Dresden. Det var då. Men minnena lever kvar. Många av dem från just nationella orienteringsgymnasiets årliga resor runt om i Europa. Och just mitt eget deltagande, omfamna ratten. Och få vara med i alla olika upptåg.

Sedan handlade det ju om skidskyttet. Det som utvecklat sig till svenskarnas kärleksidrott. Idag mest kring systrarna Öberg. Ljusen från norr. Piteås framsida.

Och kryddades vidare från simningens världsmästerskap. Numera inte blott Sarah Sjöström. Fast hon fortsätter att leverera!

Missade dock allt. Satsade på at istället grusa upp så at de mer alla partierna skulle bibringa till benbrott eller andra otyg. Hemmavid men definitivt också i Hyttmarken. Än halare. Men det där med kroppsarbete i någon form. Kändes i ömhet, stelhet. Morgonen kommer visa om det ömma håller i sig.

Provade om det skulle vara skönt. Min nyinköpta nackvärmare. Och varmt blev det. Hoppas den bibringar något av nytta. Mot den där stelheten.

Allvar i världen. Nederländerna stänger ned precis allt. Look down. Låser formligen in landet och sina innevånare. Omikron som den aggressiva hotbilden heter. Sådana dramatiska beslut har inte tagits hos oss – inte ännu i varje fall.       

Så mycket bättre. För mig ett program med känslor. Älska mig för den jag är, drev fram åtskilliga tårar hos mig. Bevisade återigen min egen känslosamma personlighet. Så många tankar som kom fram och skapade det närmast kaotiska tillståndet för tårarnas strida afton.   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar