fredag 10 maj 2019

Tankarna någon annanstans


Lite genant möjligen, svårt erkänna. Har jagat stora delar av veckan. De där papperen till vigseln idag klockan 15.00. Fick andra att leta ordentligt. Måste helt enkelt hitta dem. Ända till under morgon-timmarna. Hade tagit fel. Rejält fel. 10 maj skulle egentligen vara 15 juni. Stor skillnad. Vete tusan hur det kunde bli så här. Fel med dryga månaden. Måste vara en form av nytt rekord.  

Bra genomgång – Gästrike Återvinnare. Men frågorna, de var många. Tackade och tog emot då jag erbjöds skriva ned mina frågor och få svar. Antog givetvis erbjudandet. Så får jag väl avvakta och se när, hur, på vilket sätt – och om innehållet i detta kommer levereras.

Fordras mycket av ledning och styrelse att kunna leverera utveckling, driva fram innovationstänk i en monopol situation. Annars bara klara ekonomin genom ständiga taxehöjningar.

Moatje som kan betyda mycket. Och väldigt trevlig. Nu ansvarig för infrastrukturfrågorna på Mellansvenska Handelskammaren. En mycket god rekrytering. Kändes verkligen som en god avsatt förmiddagsstund. En person med såväl kunskap som engagemang. Det som behövs för att göra skillnad. Berördes så mycket. Tecknade ned själva rubrikerna, det vi berört. Listan blev väldigt lång. Hade varit ypperlig som tjänsteman inom CPMR. Att göra positivt avtryck.

Danne Nordfeldt. Vilken klippa! Blev två timmar där i lägenheten medan han berättade om sina upplevelser. Mest om idag. Trots att där finns så mycket i minnenas arkiv. Jag begåvades med en skiva. En inspelning från närradio sändningen den 5 april Där jag intervjuades av honom inom närradio programmet Minnenas Musik. Ska givetvis göra som jag blev tillsagd. Spela upp densamma för mamma.  

Tillsammans hann jag och Dan med och köra lite gemensamma minnen som aldrig kom med i radio programmet. Egentligen hur vi ser på livet och så viktigt närhet, skämt är för att leva på riktigt.  Hade fastnat på Dans minne hur en person uppträder och till och med inte uppträder. Black is black. För vissa som att se spöken på öppen dager.  

Bekräftat helt pang på av Nils-Olov. Husägaravtalet undertecknat därute i Åkersberga. Flytt under sommarmånaderna. När – inte exakt bestämt. Klart jag erbjuder mig hjälpa till om de nu vill ha det. Skillnad mot den som bara ser fel när initiativ till altanuppbyggnad avvisas.

Handla och promenera. Viktigt båda delarna. Promenader borde jag ge utrymme för varje dag. Nu blott i lugnt tempo. Kort intrång på Vallgården. Jag har ju egentligen inte hälsat på alls under denna långa vecka. Lovade givetvis att komma på längre besök under lördagen.  

Hockey VM på G. Svårt att lägga det åt sidan och intala sig att ishockey ska spelas på vintern. Första matchen i en längre gruppserie. Ändå drog det till sig mitt fokuserade intresse. Det är verkligen drag i spelet.   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar