onsdag 1 maj 2019

Mittwoch


Lite ovanligt, konstigt. Med en inkastad röd dag mitt i en vecka. Ingen morgontidning. Till och med kylig frukost. I valet och kvalet ute eller inne. Blev både och för säkerhets skull. Fungerade med kortbyxorna. Men i gränslandet.

Till och ifrån. Lite blev gjort i alla fall. Grävandet ute i hallonlandet. Inget önskegöra. Kanske gjort förut – någon gång. Men i så fall inte av mig, hållit mig undan för dylika insatser. Gräva, vända om så kommer Anna-Greta efter och rensar. En uppdelning jag kan tänka mig. Göra allt det där klarar inte psyket.

Förmiddagsregn till och med. Säkrat före det osäkra. Tog bilen de 150 metrarna till mamma! Och heller inget inbjudande för att ta det där badet i Storsjön.

Är ju första maj. Undrar hur det är gå omkring med röda fanor och textade plakat om/när det är så kärv väderlek. Och hur många som ställer upp i de olika tågen. Försöker följa med i media för att få bilden vilket var årets budskap. Lyssnade av statsministern i mindre omfattning. Kändes ganska allmänt. Och måste kanske vara i rådande parlamentariska läge.

Nätbilaga. Utvecklats debatt kring och om hospice verksamhet. Ser det på egen ”tråd” också. Verkar finnas mycket okunskap kring detta! Och får snöbollen nu rulla vidare så kan den bli en helt okontrollerad lavin. Så onödigt.

Fest. Varje dag en fest på olika sätt. Idag fest för Olle i Österfärnebo. Hoppas också att han kommer nyttja fotbollsskorna. Spela i lag kan betyda så många år av glädje och gemenskap. För ungdomar också antal turneringar att minnas. Rätta ledare så går det göra härlig sammanhållning i aktuellt lag. Finns massor av historier berätta bara i det egna minnesarkivet.

Påmind om det idag av Danne Nordfeldt. Om programmet på Sandvikens närradio som tydligen slutgiltigt är bestämt ska sändas klockan nio förmiddag – på söndag. Då Dan intervjuar mig och vi spelar skivor mellan samtalen. Klart jag tänker lyssna själv, trots att det är svårt bli bekant med den egna rösten. Frekvens 89,9 gäller det skruva in.

Men avböjde kvällens SIF match. Kyla och samtidigt kryddades det ju av förlust. Med andra ord gjorde jag helt rätt val.

Lite stenar fixade jag dock till kvällstid hos Carl-Henrik & Elin. Får väl se om de köper tanken för terrass. Och att den får fixas i de olika stegen. Skulle bli kanonbra. Finns ju två dagar att lagra upp inför ett tänkt genomförande på lördag. Alltid tillfredsställande när något också blir klart. Och därmed nyttjandebart.

I morgon vardag. Blir att orientera sig i vad som händer därute. Kommunalt, regionalt, nationellt och internationellt. Fungerar upplägget så skulle jag gärna vilja få till det där engagemanget i serverat Interreg projekt. Så oerhört synd att även ett presenterat serve läge kan missas på grund ren lathet. Fast kanske, kanske annan väg att komma runt – och framåt.  

På Camp Nou går det framåt. Första matchen i andra semifinalen Barcelona vs Liverpool. Absolut kan jag hålla på Liverpool men ikväll får de always go alone. Barcelona alltid favoritlaget!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar