tisdag 21 maj 2019

Och så kom det - telefonsamtalet


En sådan där spännande dag som jag inte alls skulle vilja ha ogjord. Tre företagsbesök tillsammans med Kerstin & Ann-Katrin. Och så förstås Jan vid de två första. Intressant få veta hur företagarna tänker, funderar, planerar. Och givetvis vad de vill kräva av oss i våra olika roller. Tre oerhört positiva besk. Så olika men alla framåtsyftande.


Två av träffarna, två tydliga erbjudanden. Svårt tacka nej till. Möjligheter som på alla möjliga sätt måste följas upp. Allt annat vore onekligen oansvarigt.

Men så kom också det där telefonsamtalet. Fyllt med olika informationer. När duscha, när äta, vilka tider som gäller. Ett vet jag med säkerhet. Ju närmare ju mer påverkas jag. När det eventuella skenet faller. När det inte går skämta bort verkligheten. Har inte så stor vana vid att vara i blickpunkten för operationer. Att själv vara objektet. Några har ringt och stöttat, skrivit mail. Andra inte. Inser at jag måste. Inte så mycket tveka om. Fredag morgon är dagen det gäller. Kommer missa Gästrike Räddningstjänst. Så alla mina frågor jag samlat på mig måste tyvärr anstå.

Fantastisk lunch. Matstället där vid Sörtutt. Troligen den absolut bästa lunch jag någonsin ätit. Njuter för fullt där ute i den varma maj solen. Även av vädret. Hit kommer jag säkert åka och äta antal gånger ytterligare.

Tidig kväll hos mamma. Fantastiskt duktig personal. Som verkligen bryr sig och kommer henne så nära. Att det är väldigt slitigt är en helt annan sak. Möjligen kommer det någon gång till en rust, kanske en utbyggnad.

Hann med få en spännande berättelse från Shiyar. Hur det fortlöper med projektet Syrien. Dessutom en tydlighet var han själv är skriven. Vilket gör att jag förstår allt mindre. Utifrån gårdagens beslut i fullmäktige. Än mer förundrad när han själv inte kontaktats! Märkligt i kvadrat.

Kanske sista gången på en månads tid. Men tog i varje fall mig an möjligheterna. Tabata under Helenas ledning. Klart jag behöver det – med råge. Förstår egentligen inte hur jag helt ska klara mig utan dessa träningspass. Måste ersättas på något sätt. Långa promenader verkar inte vara förbjudna under hopläkningstiden.

Bespetsat mig på en rejäl kvällsfight. Tre Kronor för fortsatt spel i Hockey VM. Redan klart -  men stor skillnad på plats två mot tre. Handlar dels om var man får spela, men också mot vilket motstånd. Första perioden svensk ledning. Men andra. Överkörda, helt chanslösa. Ryssarna formligen lekte sig fram till hisnande siffror. Åtskilliga divisioner mellan de våra och den röda ryska maskinen. Andra perioden hisnande 0-6 i hårdvaluta, siffror, baklängespuckar.   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar