fredag 8 juni 2018

Så verkligt


Allt tar tid. Och tid är definitivt en insats som måste göras för att ta till sig lärdom. Gav möjligheten idag för att lära mig mer om näringslivets villkor, förutsättningar och kraft. Lyssnade, vred på synpunkterna fram och åter. Klart det handlar om förståelse, möjligheter att lyssna, sätta sig in i. Och bli en del i möjligheterna, lösningarna. Tydlighet och raka puckar. Otydligheter och gömma sig bakom paragrafer och bestämmelser visar mest på rädsla och olämplighet för uppdraget.

Förmiddagens intryck berör mig dagen lång – och mycket, mycket längre tid än så. Det här at vågar stå upp, visa riktning, ta ansvar, skiljer en vinnare från en förlorare. Bygger mig en egen bild av den/de som visar riktning, förändring. Orädd. Och tackar ödmjukast för lunchen. Även den välsmakande. Äkta bollplank ger en bra studs.

Anförande. Längre fram. Men lite fundering över hur ett inlägg bör byggas upp. Lite okonventionellt måhända. Men så är det ju ett valår nu. Inriktning och ideologi borde vara beståndsdelar som håller över tid. Det skrivna för måndagen kan ju inte vara det dito för tisdagen. Upplåter de tankarna för annan dag.

Återkoppling behöver man. Men kommer ju inget – skulle ju ha den där styrelsen på plats till tisdag. Men fortfarande inte helt besuttit. Vet vad jag vill och hoppas uppnå det redan lördag.

Strömmar till alltmera i de klassiska Brynäs tröjorna. De tappade pjäserna verkade med råge ersatta. Konstaterar förnöjt. Samtidigt handlar det enbart om damlaget. Herr-ditot har tappat mycket av sina toppar. Kommer inte gå att trolla med knävecken.

Inte idag. I morgon månne. Ögondroppar och handsalva. Populärt - men hann liksom inte trots sen fredag. Tror hon trivs ganska väl - mamma. Välbyggt, välregisserat. Allt det där som ryms inom Ängsbackens väggar.

Veterinärbesök i morgon förmiddag. Försöker tänka mig in i besöket och utförandet. Känner inte för att följa med. Avstår gärna. Och nu följer ju Helge med, så jag avstår gärna.

Närmar sig det mesta. Även sommarens VM slutspel i fotboll. Skaffat en svensk t-tröja. Eller som den ska brukas- som matchtröja. När fotboll blir till sommarfest. Lite långsökt om det skulle kunna bli en ny USA fest.

Fest i all ära. Men här handlar det om något annat. Som att hålla avtal och överenskommelser. Gäller numera inte längre USA. G7 har blivit G6. Trump förstås – gobiten som är helt oförutsägbar.

Inte på Drottningholms slottskyrka. Annorstädes. Klart det skulle vara en sommarhöjdare. Om nu Ilse skulle och fick döpas. Fast det avgör ju inte jag. Heller.

Blev mycket väl uppdaterad vilket oerhört ansvar som vilar på vissa politikers axlar. Hur det tynger över dygnets alla timmar. Och vilken tillfredsställelse det är att gå mot mandatperiodens slut och den befrielse som finns bortom det. Tippar personens framtid. Blir nog gungstolen och barnbarns passning. Nog så viktigt uppdrag. Dock så svårt se det i min egen kristallkula. Men så har jag ju heller aldrig satt på mig den där offerkostymen fullt ut. Tydlig skillnad mellan ansvar – och – ansvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar