måndag 16 januari 2017

Synctial


Gäller läsa rätt. Som i morse. Ut och tryckte i motorvärmarkabeln. Som det anstår när det är minus 16 grader. Upplevde inte kylan så kollade igen på termometern. Det handlade inte om 16 grader, blott om 1,6 grader. Skillnad det! Och livet kändes plötsligt varmare.


Bra möte med nya veckan. Visste den skulle vara som vanligt måndags-intensiv. Den dag som är vanligtvis helt fylld och som känns som en nödvändig grund att stå på för att fixa veckan och även den längre tidshorisonten. Stort och smått blandas fullt ut. På gott och ont. Kanske inte alltid ger den nivå och urval som ska hamna på det eller det bordet.

Ikon. Under viss tid. Ibland väldigt lång tid. Ikon som just idag signalerat att det finns ett slut på generalförfarandet. Håkan Loob lämnar sitt upplevda livslånga uppdrag att bestämma allt i Färjestads BK. Efter denna säsong utlovas att nya kvastar ska in i den lila kaffeburken. 

Respiratory syncytial. Inget att leka med – det virus som nu sprider sig friskt. Rådet; Undvik folksamlingar, besöka inga förskolor – tvätta händerna noga. För små barn – livsfarligt.

Hann med ett litet träningspass under kvällen. Litet annorlunda upplägg än vad jag gjort mig van med. Men rubriken stod där som alltid; tabata. Erkänner – där fanns et tantal inslag som jag fuskade i, eller rättare sagt inte tog i så där himla mycket i. Och det är väl bland annat det som skiljer mig från de som verkligen lyckas, de som möter motgång, smärta genom att ta i än mera. Vilja och motivation som slår det mesta.    

Idrottsgalan. Erkänner att stundom hade jag tårar i ögonen. Men där var en del kaxiga som jag inte alls berördes så där starkt utav. Valde Idrottsgalan före VM i handboll. Har så svårt acceptera och ta förluster. Och inte heller ikväll mot Danmark. Fast får trösta mig vid at just nu gäller det gå vidare, så avgörs det först senare. Så torsk med 25-27 kan vändas senare! Hoppet lämnar mig aldrig. Idrottsgalans överraskning – slutpunkten. Var helt säker på att det stod mellan Stensson, golf och Sjöström, simning. Men så hoppade Fredricsson fram med ett eget gnägg. Ridsporten är tydligen väldigt mycket större i Sverige än vad jag trott.    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar