söndag 17 november 2019

Lämna över det som betyder


Intensivt är en sak. Men bör nog brytas stundom. Och intensivt var det ju över hela veckoslutet på kommundagarna i Järvsö. Hade tagit ställning redan första timmen att ha öronen öppna och låta intrycken strömma in. Inga behov av at ställa frågor bara för att visa mig vara på plats. Anteckna istället, fundera, dra till mig det som jag känner som fruktbart. Och ett bra veckoslut. Definitivt. Samtidigt som känslan av för litet ledighet tränger sig på. Omstart måndag utan några välbehövliga vilotimmar. Fast inget beklaga sig över. Nyfikenheten är alldeles för stor för detta.

Knepigt ta till mig. Att det var snö på bilen. Men så var jag ju också i norra delen av länet. Och därmed sladdriga vägbanor. Som jag fick prova på efter lunchen på väg mot Bollnäs. Som var gränsen till det öppna landskapet.

Lördagskvällen innehöll en del kluranden. Vilket epitet som stämmer ju på den person man samtalar med. Och enbart ett epitet per person. Trots att samma epitet är träffande för flera personer. Definitivt en nära-känna-övning.

Placeringslista gjorde det än mer berättigat med nya kontakter Eller hade väl den avsikten. ”Problemet” är väl närmast att jag kände i stort sett alla redan tidigare. På olika sätt.

Hyfsad tidig kvällning. Enda egentliga missen. Att jag inte kunde ta till mig den kvällens SHL match. Men tröstar mig gärna med resultatet nu när Brynäs dyngade till Skellefteås AIK med 6 mot 4. Låt det gärna bli en god vana.

Hamnade i en liten knepig situation. Mycket blandat i cementblandaren. Men så viktigt veta exakt vad som blandas i för att veta mer noggrant vad man vill ha ut av blandningen. Nu är det verklige på allvar och handlar till stor del om hur man själv vill bli behandlad. Och hur åsikter ska förankras, kvalitetssäkras. Med säkerhet – fortsättning följer.

Bråttom hem. Hade gärna träffat Nils-Olov. Men det hann jag inte fram till. Han hade redan kommit, bytt till vinterdäck, hälsat på mamma, lämnat tillbaka lånebilen till Helge – och dragit vidare mot Åkersberga. Gick ju fort när Nils-Olov fick låna garaget av Mats. Galant. Kanske lika bra åka när det inte blivit riktigt mörkt ute efter vägarna. Och med tanke på kommande vecka också klokt få till några timmar hemma. Innan veckoprogrammet skulle möta upp honom fullt ut.

Positivt. När två bröder samarbetar. Nu fixat till de där nya fönstren i Österbor. Per-Ewert & Carl-Henrik i nödvändigt samarbete.

Nu fort på mig armbandet. Som förutom ge klockslag också bland annat visa om jag tränat, hur jag tränat. Kanske till och med bidra till att ge ett kvitto om ett bättre leverne. Eller stressa mig än mera.

Allt för Sverige. Vilken avslutning! Drivas av en vilja att vinna men överlämna fortsättningen till en person som kanske t o m behöver den än mera. Stort. Det som ger känslor och tårar. Lämna ifrån sig det som betyder.        

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar