onsdag 9 september 2020

Tills ögonen


Tills ögonen blir fyrkantiga. Så känn det när en kväll fylls upp helt och hållet med zoom möten. Och allt det där som hade planerats fick vänta ytterligare i tid – för att kanske någon annan kväll bli effektuerat. Klart det var frågor som cirkulerade runt. Kanske till och med någon av strategisk karaktär. Och så alla de där andra. Om bara fanns där – ändå.

Varje möte, varje tillfälle. Helt säker på att vi alla skapar våra egna profiler. Pinkar in våra egna områden och tror att säkerhet är att dölja sig bakom just detta område. Uppenbart, förutsägbart. Hade själv några ämnesområden som jag tänkte utveckla i insändarformat. Men nu får det väl bero. Till någon annan gång.
Insändare eller debattinlägg i övrigt. Kan vara kraftiga verktyg. Men också värdera när, vilka och hur. Och noga fundera på om det går dela på den politiska rollen och i vissa inlägg vara någon annan? Går ju inte att vara schizofren. I alla fall inte i onödan. Den om går i den fällan ska naturligtvis inte beslås för det, då handlar det om brister i utbildningen inom det egna partiet.

Uppenbart att jag väldigt ofta räknar fel. När jag upplever att jag har space i dagsalmanackan så blir det fullt ändå! Så himla enkelt hamna i andra sammanhang, i andra samtal än vad jag hade planerat före. Absolut ingen skillnad i dag. Definitivt inte bara at glo in i dataskärmen utan det var faktiskt än mera att hamna i telefonluren. Massor med lika ämnen. Men också massor med tid som gick åt. Om det var rätt satsat eller inte – visar sig kanske i framtiden.

Surrade ordentligt utanför – eller en bit bort. Röjsågarna gick för fulla muggar. Och bra blir det, underbart bra. Där Mickes gäng går fram – de gör en stor skillnad. Kanske någon gång lite för långt fram – som när syrén häcken jämnades med marken. Men den växer väl upp – någon gång. Hoppas med vitnande tummar. Att extra tjänsterna också leder till personlig insikt, personlig utveckling. Inte för att bevisa något för oraklet från Gävle. Mer för att den enskilde och dennes framtid är så viktig för mig själv.

Hade hoppats, hoppats hinna med en del. Bland annat kolla igenom något av älgpassen. Det ena som jag skulle fixa tror jag är ordentligt fylld av buskar. Men det blev inte något under tiden jag hade till förfogande – heller. Fyllde även den med annat. Blir ju så – lite för ofta. Meta tiden faktiskt med örat instoppat i mobiltelefonen.
Den korta kvällspromenaden hade blivit kort i alla fall. Men nu när regnet började ösa ned så blev den kanske än kortare. Men byxbenen blev ju inte så blöta. Eller om det var för att jag körde vidare med kortbyxor. Kanske måste börja med de längre varianterna – framåt december månad.  

Biden långt före Trump. Bra avslutning på kvällen så det går komma till ro och få en fin natt. Låter nog bli hälovalshandboken just denna natt. Finns ju en hel del andra frågor och utmaningar om berör mig i betydligt större omfattning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar