söndag 29 september 2019

Ups and downs and up again


Kostar på att stå på topp. Så påstås det ju. Men känner även att det kostar på även då det inte handlar om att stå på topp. Blir väldigt mycket stillasittande. Och funderande. Men också insikt att det där med springa upp i talarstolen oftast handlar om att marknadsföra sig själv. Mindre om insikt hur det är att påverka i verkligheten. Fast det ena ska ju inte vara motsatsen till det andra – om insikten väl finns!

Blev ju omtumlande igår. För egen del var det ju väldigt nära. Rådigheten från vakterna från Karlskoga kanske var helt avgörande. Lite tacksam mot mig själv att jag tog mig ut till dem! Undrar faktiskt vad som hänt om jag suttit kvar på platsen. Samt reaktion efteråt – vem, vilka som brydde sig och på vilket sätt. Där fanns mycket av natt-tankarna faktiskt.

Hängde ju kvar igår kväll i alla fall, så länge att Sven Ingvars tonerna rullade runt i huvudet söndag morgon. Men blev inget dansande alls. Hoppas andra tog tillfället i akt och snurrade runt på dansbanan. Det som faktiskt normalt kännetecknar en Centerpartibankett.

Idag var jag åter insatt som ombud. Landsbygdsprogrammet. Skattefrågor och i övrigt lagfrågor går det ju inte hantera på kommunal nivå. Ändå ett program som måste analyseras hur det svarar upp mot lokala nivån, går att påverka där också.

Fantastisk mat varje dag. Förutom då nu där det blev en pytteliten lunchmacka med för att inmundigas på tåget. Men god var den, som alltid när man är hungrig. Och restaurangvagnen på tågsetet var uppenbart avkopplad. Svårt låta bli datorn även efter rälsen, men inte mycket som skapades. Ju närmare Stockholm, ju tröttare.

Upphämtad av Nils-Olov – och hittade även Rickard väntandes. Klart utflykten till Åkersberga och mötet med Simone och lilla Leonie var åter en upplevelse. Richard hade present med från Katrine och Zoe. Härliga kläder. Passar ypperligt, främst om några månader. Lilla tjejen känns så oerhört trygg i sig själv. Härligt få hennes följande blickar på sig med blå, klara ögon.

Klart vi han gå igenom lite av varje. På färden hem – Richard och jag. Blandade bokstäver och ord i min besynnerliga svängelska. Men något kanske blev förståeligt i varje fall.

Genomgång av fotbollsresultat från gårdagen som dagen. Klart det blir mycket spännande i seriespurten i allsvenskan, i toppen som botten. Och det var ju andra divisioner som jag också har mycket intresse inom. Några serier kört trots matcher kvar. I andra, redan avgjort. Men så är ju hösten rejält lagrad och vi får väl vänta kommande snövinter.   

Några fina kvällssamtal som visar att jag är hemma åter igen. Fast alla samtal berörde faktiskt inte mig. Dennis och rygg var liksom utanför mitt kompetensområde. Däremot vankas en form av röntgen. Tacksam mot Börje som gett sig den på att hitta vad saker och ting kan bero på. Borde vara något mer än det här med ålder.

Blev en lång afton från friidrotts VM. Spänningen var stor fast det inte fanns några svenskar med i medaljstriden. Just friidrott är bland det bästa som det går ta del utav.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar