onsdag 4 september 2019

Lunch a la babba


Klart jag vill gå längre med allt som ryms inom rubriken hälsa. Mailar och hoppas på respons. Ena osäkerheten tror jag ju är eliminerad. Vänder mig givetvis helt till det håll jag har allra största förtroende för.

Dagen idag. Den som inträffar en halvtimme med cirka sex veckors mellanrum. Idag var det dags igen. Tid hos Carina på Fotåpia. Behandlingen av fötterna inbillar jag mig gör nytta. Och verkligen skönt. Ibland ontskönt. Fötterna måste också vårdas.

Lika bra fixa motsatt parti vid samma tidpunkt. Och lockarna föll fort. Det blev mycket vitt på golvet. Påminde uppenbart om hårfärgen. Fort gick det – klippningen tog nog inte mer än tio minuter. Snabb betalning och en tacka för hälsning. Nu får det allt växa ut några veckor innan nästa avverkning.   

Blev ju ingen målningshjälp till Carl-Henrik – från min sida. Men han har ju bror så det fixade sig en tid. Också på grund av att Ingrid ställde upp och drog Ilse under en dryg timme. Förhoppningsfullt god stund för dem båda. Så en del färg kom säkert upp – men mycket återstår att fixa till.

Försöker förstå. Varför en friggebod inte får stå på deras tomt. Speciellt när företaget behöver den som lagringsutrymme. Känns inte gott att jaga småföretagare. Borde rimligtvis ha målsättningen att hjälpa till, leta efter möjligheter. Helt enkelt. Fyllt med konkret innehåll.

Plockade med mig tre matdosor hem. Fick inget negativt för det. Upplevde det istället mer tacksamt. Och så var lunchen avklarad med mycket god smak. Imponerad av hur snabbt de etablerat sig, hur uppskattade de blivit – vilken enorm respons de faktiskt fått.

Eftermiddagsutflykt med mamma. Klart det är något kallare än mitt i högsommaren. Men varmt i alla fall. Tyckte jag, tyckte inte hon. Sörby runt med stolen. Tycker hon borde ut mer frekvent och inte bara när jag har tid för att skjutsa henne. Och en del prat hinner vi faktiskt med då.

Börjat komma. En hel massa dokument. Som givetvis på något sätt ska hanteras. Dröjer inte många veckor innan det är dags. Stämman där nere i Karlstad. Lyckligtvis har jag blivit insatt i et speciellt block. Fast bara det nästa 200 sidor. Blir långa dagar, långa kvällar.

Kvällsaktivitet. Kapten Klänning. Seriens första del. Så oerhört så det finns inga ord. Gjorde sig ett stort namn som polischef med nolltolerans mot att utnyttja unga flickor. Men levde uppenbart tvärt emot detta. Ett riktigt stort svin.

Likartad person. Leder Storbritannien. Och vill uppenbart tävla i grymtklassen med USAs ledare. Brexit eller inte, hård Brexit eller inte? Det är mycket som skakar. Och ingen vet hur saker och ting landar. Ikväll en dunderförlust. Och kontrar direkt med att kasta ur sig nästa projekt, ny val. Då är det upp till de som kan tänka och förstå att göra sitt avgörande val.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar