måndag 9 april 2018

Snabbstart


Nästan alltid. Rivstart. Så och på veckan. Fullt ös och rock´n roll. Allt större förtroende för firma Fredrik & Helena. Som det är at möta personer som inte förhäver sig själva men som utstrålar kompetens.


Snabba ryck. Hamnade i en borgerlig vigsel väldigt fort. Men det måste ju finnas papper som är giltiga. Nu när kvinnan åker tillbaka hemåt. Skickar gärna med hälsningen; välkommen åter. Kändes väldigt bra och äkta. Och ett förtroende få förrätta dylikt som jag gärna vill utmanas kring.  

Och så är deklarationen levererad – för denna gång. Modern som jag är (!) blev det pappersexemplar i år igen. Traditionens makt är stor.

Hann med köra ut Martins skisser/ritningar. Klarar jag av att ekonomisera det här så blir det jättebra. Något vara stolt över, något visa upp. Känns som Martin är helt rätt person för att leda den här gruppen. Finns kunskap och massor med sjutusan jäklar.

Gefle IF upp till Dala-land. Visste det var en tuff bortamatch. Men samtidigt mötte de ett nykomlingslag. Torskade och tog med sig noll poäng till Gävle. Kunde blivit en bättre start. Men skott och bollinnehav vid premiärmatchen indikerade inte några tre poäng vid den här bortamatchen. Så det var förutsägbart.

Avpolleterade. Sju spelare bort från Brynäs Hockeys spelartrupp. Och kompetenstopen hos några som ses som att vara kvar – osäkert. De kan lika väl dra vidare för andra uppdrag. Det var förr i världen det handlade om någon form av klubbkänsla. Money talks. Silly season – alltid lika intressant. Mr Bengtzen har mycket kvar att bevisa. Efter årets floppinsatser.

Hann med besök hos mamma. Blev en kort stund. Givetvis för kort. Men hon var väldigt uppvaktad av personalen så det fanns liksom inte plats. Men i morgon eftermiddag. Ny dag, ny tid.

Kvällen hade jag planer för. Många. Men ersattes av föredrag kring landsbygdsutveckling. Starkaste intrycket från paret som satt mitt emot mig! Den kontakten upprätthåller jag gärna. Fast det serverades en hel del sanningar från podiet också. Fast givetvis antal inlägg jag inte alls håller med om. Po Tidholm var visst namnet.
I snöyran (!) tog mig sent hem och hann med se Skellefteå AIK avgörandet i fjärde perioden. Nu blir det tungt för Djurgår´n. Säkert för tungt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar