fredag 13 april 2018

Hudik by day


Säkerligen något vi skulle se speciellt på. Genom fullmäktigegrupp i Hudiksvall. Kanske det handlade om något speciellt i samlingssalen. Tänker efter och inser at jag missat något. I vanliga fall handlar det om möten i Gävle. Ombyte förnöjer. Fick också besikta E4. Kändes som ett ganska bra underlag så i år behövs ingen ny beläggning. Så mycket man hinner med när tid anbefalls efter vårt vägnät.

Mest givande var säkert samtalen i bilen. Så nästa gång får jag närmast hoppas att gruppmötet hålls i Sundsvall. Så hinner vi med mer begåvade samtal i bilen. Klart at jag väntat på motions svar  på min motion från 2012. Och nu lär det komma. Under det fullmäktige som jag anmält förhinder! Vältimat. Får väl uttrycka mig politiskt i något annat sammanhang. Möjligen genom en form av debattinlägg. Bättre sent än aldrig – eller mer aldrig än sent.

God service. Då gick det fixa över telefon. Till Ängsbackens föreståndare. Så såg hon till att mamma fick de där två byxparen. Och jag hämtade istället fakturan kvällstid och fixade pengarna över nätbetalning. Fungerade got verkade det som. Kom också ihåg Carl-Henriks dagsbesök. Var på platsen i en utryckning som visade sig vara förberedd som en övningsutryckning! Kanske det inte var helt roligt. Men väl att hon faktiskt har god minnesförmåga i behållning.

Härlig relation. Bara ringa, eller maila på den privata varianten. Så blir jag direkt uppdaterad i hur det förhåller sig. Den närheten till kunskap och kompetens är det nog inte förunnat många ha tillgång till! Kan handla om allt. Nu rena rama flyget och dess hela livslängd.

Missade dock återigen. Det där som heter motion eller möjligen rent av träning. Och inte lär det bli mera i morgon heller. Då heter destinationen Falun istället. Bör kanske ta med träningstider dit. Fast jag vet att osannolikheten är större än någonsin. I den gruppering jag kommer till är nog inte träning det som ligger högst på dagordningen. Skulle jag föreslå något sådant skulle det direkt följas av en form av reservation. Och sticker inte ut tillräckligt för att komma med på programmet. Inte tillräckligt profilerat, inte tillräckligt tvärs-emot.

Fyllde istället kvällen med sista finalspelet i SHL jakten. Klara segersiffror till AIK från Skellefteå mot Stockholms Stolthet. Målvakterna är en del av laget.

Sökte kvällens glöd i Let´s Dance. Eller vad det nu heter när amatörer tävlar i det man inte är mästare i. Går tydligen hålla sig kvar utan kompetens i dansprogram som avgörs av vanliga TV tittande amatörer. Dansar mig till sömns med en stilla tango.    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar