tisdag 23 mars 2021

En önskerepris

 

Politik är att vilja. Utan vilja inget samhällsbyggande. Fast det behövs vissa ingredienser som är helt avgörande. Vem jag är och mitt eget förhållningssätt. Samarbete utifrån varumärke och värderingar. Argumentation och dialog. I allt detta behövs partners, de som vill och kan bidra mot det visionära målet. När den samsynen inte finns, när en avgrund kan uppstå, då fungerar inte det kreativa och givande arbetet.

Klart jag följer vad som sker i ett parti som står mig ganska nära. Det parti som tidigare hette Folkpartiet. Och som nu av olika anledningar inte ligger högt i opinionsrankingen. Som uppenbart försöker växla in på en helt ny kurs, växla in till något annat än vad som upplevts innefatta partiets egen ideologi. Det närmar sig ett avgörande vilken klan som går vinnande ur striden. Som ytterst handlar om samröre eller inte med Sverige Demokraterna. En grupp säger definitivt nej medan den andra grupperingen i allt ställer sig bakom partiledaren och därmed också ser SD som en jämställd och givande partner. Att ta del av deras främsta företrädares synpunkter från Gävle gör mig närmast beklämd. En som fortfarande är analytisk och har synen kvar. Mot den andra där han mest verkar huka i bänkarna och genom det ger sin tysta support.

Samtidigt naturligt. När desperationen sprider sig i en organisation så kan mycket hända som inte är så där enkelt förklara. Där värderingar verkligen provas i skarpt läge. Och där saker och ting också ska avgöras. Närmast kommande veckoslut. Om det blir en kamp är det klart jag håller tummarna för klokhet.

Klokhet i luren så tidigt på morgonen. Domkapitlet calling. Långt samtal med mycket, mycket matnyttigt. Handlade definitivt om spelregler men också om tydlighet i regelverket. Känns som en styrka att ha rätt person på rätt plats när strategiskt beslut ska tas.

Stundom behöv kunskap för att rädda det som räddas kan. Om inte så är det lät hänt at det utbryter en form av motorsågsmassaker. Där värdefulla träd inte klarar av att försvara sig själva. Utan uppbackning av kompetent person hade nog avverkningen fått fortgå. Och med brevet från Riksantikvarieämbetet så känns det förhoppningsvis tryggt.

Också en dag för lokala initiativ. Då det känns bra att få vara med att fatta positiva beslut. Inte så där himla stora pengar men tillräckligt för att få vara med och göra skillnad. Också här – stötta det goda.

Lite på samma positiva linje. Första gången på länge som så kallade Advisory Board blir uppdaterad i hur saker och ting fortskrider. Presentationen var mycket omfattande. Och innehållet imponerar.- även här handlar det definitivt om att göra skillnad, stor skillnad.

Minnen från förr som studsar tillbaka så där pang på. Mail från Rjukan och Kjell & Sigrid. Speciella dagar vilket uppenbart var daterade till 2009. Tiden går men minnen bleknar inte när de är så där positiva. Visst spelar det upp sig starkt igen, en önskerepris!   

11 kommentarer:

  1. Hej, jag är Theresa Williams Efter att ha varit i förhållande med Anderson i flera år, slöt han med mig, jag gjorde allt för att få honom tillbaka men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har till honom, Jag bad honom med allt, jag lovade men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en trollformell som skulle kunna hjälpa mig att ge en trollformel för att få tillbaka honom men jag är den typen som aldrig trodde på trollformler, jag hade inget annat val än att prova det, jag mailade spell caster, och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara okej före tre dagar, att mitt ex kommer att återvända till mig före tre dagar, han kastade trollformeln och överraskande den andra dagen var det runt 16:00. Mitt ex ringde mig, jag blev så förvånad, jag svarade på samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom. Det var så vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att alla jag känner som har ett förhållandeproblem, jag skulle vara till hjälp för en sådan person genom att hänvisa honom eller henne till den enda riktiga och kraftfulla trollformeln som hjälpte mig med mitt eget problem. Hans e-post: {drogunduspellcaster@gmail.com} du kan skicka honom e-post om du behöver hans hjälp i ditt förhållande eller något annat ärende.
    1) Love Spells
    2) lösning och botemedel mot all sjukdom
    3) Växtbaserade botemedel mot någon sjukdom / sjukdom
    4) Äktenskapstavlar
    5) Graviditetsförtrollning
    6) Breakup Spells
    7) Döden
    8.) Du vill bli befordrad på ditt kontor
    9) vill tillfredsställa din älskare
    10) Lotteri
    Kontakta den här stora mannen om du har några problem för en varaktig lösning
    via {drogunduspellcaster@gmail.com}

    SvaraRadera
  2. Jag trodde aldrig på trollformler eller magiker förrän jag träffade den här speciella trollformeln som heter DR ISIKOLO. Mannen som jag ville gifta mig lämnade mig tre månader till vårt bröllop och mitt liv var upp och ner. Han var med mig i 4 år och jag älskar honom så mycket. han lämnade mig för en annan kvinna utan skäl. när jag ringde honom tog han aldrig mina samtal och han ville inte se mig runt honom. så när jag berättade för mannen vad som hände. han hjälpte mig att göra några avläsningar, och efter avläsningarna fick han mig att inse att den andra kvinnan har gjort några besvärjelser över min man och det är anledningen till att han lämnade mig ... han sa att han skulle hjälpa mig att besvärja att föra honom tillbaka. Först var jag skeptisk men jag försökte bara och på två dagar ringde min man till mig själv och kom till mig och bad om ursäkt. Jag kan inte tro att han någonsin kan komma tillbaka till mig igen men nu är jag glad att han är tillbaka och vi är gifta nu och vi lever som en lycklig familj. Skickar detta till forumet om någon behöver hjälp av den här mannen. Du kan kontakta honom via denna WhatsApp: +1(725)240-4536 eller mejla isikolosolutionhome@gmail.com

    SvaraRadera
  3. Ja det är sant att DR ISIKOLO är den bästa trollformaren någonstans. Mitt namn är Marie Lyons och jag var kund för DR ISIKOLO och jag måste säga att han är en riktig trollformel. När jag kontaktade den här trollformaren hade min pojkvän lämnat mig i 2 år och jag har alltid velat ha honom tillbaka till mig. Jag träffade DR ISIKOLO för att hjälpa mig för ungefär en månad sedan och jag har återanslutit till min pojkvän. När min före detta pojkvän lämnade mig var det kaos för mig att jag slog min äldre syster en viss morgon för ingenting. Detta blev en katastrof för mig att jag hade ett fysiologiskt trauma och min familj var mycket orolig för min hälsa. Efter 2 år träffade jag DR ISIKOLO genom ett vittnesbörd också och han sa till mig att lugna mig själv att oavsett vad problemet är så är han bra och redo att hjälpa alla som kommer till honom. Bara om två dagar ringde mitt ex mig och ville att vi skulle träffas. Jag gick med på det och förberedde mig för att träffa honom och han berättade för mig hur han hade känt sig skyldig för det han gjorde och han ville ha mig tillbaka. Jag berömde DR ISIKOLO för hans fantastiska hantverk och jag kommer att rekommendera honom till alla som behöver en trollformler. Kontakta honom för att hjälpa dig och snabbt på hans e-post E-post: isikolosolutionhome@gmail.com Du kan också WhatsApp honom på +23481333261196.

    SvaraRadera
  4. DET HÄR ÄR INTE ETT SKÄMT. LITA PÅ STORA DR ISIKOLO ATT HJÄLPA DIG MED DINA PROBLEM.
    Jag heter Senna Rayan. Fantastisk DR ISIKOLO är verkligen kraftfull och vet hur man gör sitt jobb perfekt. Om inte för honom kunde jag inte föreställa mig vad som skulle ha hänt. Min före detta man bråkade alltid med mig och misshandlade mig alltid. Han började bete sig konstigt och roligt och lämnade mig utan anledning för en annan kvinna. Jag trodde att allt hopp var ute. Jag sökte efter hjälp på internet och jag stötte på DR ISIKOLO. Jag såg så många vittnesmål om honom. Jag blev glad och jag kontaktade honom på hans e-post och berättade för honom vad som pågick. Han skrattade och försäkrade att jag skulle lugna mig att han kommer att hjälpa mig och att mitt ex kommer tillbaka och tigger mig. Han gjorde sitt arbete och förtrollade mig och efter två dagar kom min ex man och bad om ursäkt precis som han sa till mig. Idag bor vi båda tillsammans och vi är ännu mer kära än hur vi brukade vara innan han gick. Kontakta den stora DR ISIKOLO för din egen hjälp. Du kan kontakta honom på e-post: isikolosolutionhome@gmail.com Du kan också WhatsApp/Viber honom på +23481333261196.

    SvaraRadera
  5. För vem det kan beröra, mitt namn är Lana Johannes och jag uppskattade verkligen hur den store DR ISIKOLO använde sin intuitiva vägledning och färdigheter som livscoach och sin empati också för att föra tillbaka min själsfrände till mig. För 100 procent av gratis riktiga synska, konsultera för att få tillbaka ditt ex och lösa alla dina allmänna problem eller problem. Min partner lämnade mig på grund av oändliga bråk och gräl och jag var förkrossad i månader och fick tillbaka min lycka när jag kontaktade honom. Den enda DR ISIKOLO The Great är den enda som kan hjälpa dig. Han löste mitt problem åt mig. Han tog tillbaka mitt ex inom 48 timmar efter samråd och starkt, vår kärlek och lycka har återställts. Kom i kontakt med The Great DR ISIKOLO Email: du kan kontakta Dr Isikolo email: isikolosolutionhome@gmail.com Du kan också WhatsApp honom på +23481333261196

    SvaraRadera
  6. Jag lovar att dela detta vittnesbörd över hela världen när min pojkvän återvänder till mig, jag heter Lora Milan och jag vill tacka Dr Isikolo för att han gav glädje och lycka till mitt förhållande och min familj. Jag vill informera er alla om att det finns en trollformel som är verklig och äkta. Jag trodde aldrig på någon av de här sakerna förrän jag förlorade min pojkvän, jag behövde hjälp tills jag hittade Dr Isikolo som en trollformel, och han kastade en kärleksförtrollning för mig, och han försäkrade mig att jag kommer att få tillbaka min pojkvän om två dagar fyra dagar senare ringde min telefon, och så chockerande nog var det min pojkvän som inte har ringt mig på de senaste 3 åren, och bad om ursäkt för hjärtekrossningen och berättade att han är redo att vara min ryggrad tills resten av hans liv med mig. Dr Isikolo släppte honom för att veta hur mycket jag älskade och ville ha honom. Allt tack går till Dr Isikolo för det överdrivna arbete han har gjort för mig. Nedan är e-postadressen om du är i någon situation du genomgår ett hjärtkross, och jag försäkrar dig att som han har gjort min, kommer han definitivt att hjälpa dig också. E-post: isikolosolutionhome@gmail.com Du kan också WhatsApp honom på +2348133261196

    SvaraRadera
  7. Effektiv kraftfull kärleksförtrollning för att få tillbaka din före detta älskare nu, kolla in DR ISIKOLO
    mitt namn är Ana Leandro och jag har precis upplevt underverken av Dr.Isikolo kärleksförtrollning, som har spridits på internet och över hela världen. Hur han fantastiskt hjälpte människor över hela världen att återställa sina äktenskap och få tillbaka förlorade älskare och även hjälpa till att vinna på lotteri. Jag kontaktade honom efter att ha gått igenom så många vittnesmål från olika människor om hur han hjälpte till att få tillbaka min före detta älskare. Jag berättade för honom om min man som övergav mig för cirka 4 månader sedan och lämnade hemmet med allt jag hade. DR ISIKOLO sa bara till mig att le 3 gånger och ha en vila i sinnet, han kommer att hantera allt på bara 48 timmar. Efter den andra dagen ringde Toni mig och det var chockerande för mig. Han kom tillbaka hem och fick också fina presenter till mig bara för att han skulle bevisa sin kärlek till mig. Jag blev så glad och ringde DR ISIKOLO och tackade honom, han sa bara till mig att dela de goda nyheterna över hela världen. Om du behöver en effektiv och verklig trollformler för något problem i ditt liv kan du kontakta DR ISIKOLO hans WhatsApp honom på +2348133261196 eller e-post: isikolosolutionhome@gmail.com

    SvaraRadera
  8. Hjälp mig att fira DR ISIKOLO för hans stora hjälp. Jag heter Laura Ivano och jag är en av dem som sa att jag aldrig kommer att ringa en synsk eller trollkarl eller vad som helst för att hjälpa mig med mina problem – minst av allt mina kärleksproblem, men jag nådde den punkt där jag visste att jag behövde lite vägledning, och jag är så glad att jag hittade den här mannen som heter Dr Isikolo. När jag nästan förlorade David i ett av våra dumma bråk och ständiga bråk (han gjorde slut med mig), trodde jag att jag hade förlorat allt. jag gråter hela dagen och tänker att han aldrig kommer tillbaka till mig igen. Jag läste så många vittnesmål om Dr. Isikolo kärleksförtrollning, hur han hjälpte till att få tillbaka ex älskare tillbaka. Jag kontaktade honom snabbt. och även få tillbaka min man med sin kärleksförtrollning. Och när jag var som mest desperat utnyttjade han mig inte. Du utförde en mycket bra service för en person i verklig nöd. Jag vet inte hur du gjorde det, eller hur den här magin fungerar, men allt jag vet är att DET FUNGERAR och min man kom tillbaka till mig inom 48 timmar som han lovade mig. och jag kommer alltid att vara tacksam mot Dr Isikolo. maila honom för alla typer av hjälp är mycket kapabel och pålitlig för hjälp: isikolosolutionhome@gmail.com eller så kan du också WhatsApp honom på +23481333261196

    SvaraRadera
  9. Jag heter Toni Macyte. Min äktenskapsresa började för tre dagar sedan när min fru på 22 år bytte ut mig mot en man som var 10 år yngre. Jag är 57 och hon är 55. Jag gick genom öknen och under min resa hittade jag DR ISIKOLO. Gud använde honom för att läka mitt krossade hjärta och tog bort mina smärtor med hans kraftfulla kärleksförtrollning. det var svårt för mig att försöka få hem henne utan framgång och det blev en plåga för mina barn och jag. Jag litar på Herren och jag vet att han kommer att återställa mitt äktenskap. Jag förklarade allt för honom och han sa till mig vad jag skulle göra och han gjorde sitt och min fru återvände hem till mig och våra barn på mindre än 48 timmar. Vi måste ha tro. Tro är förvissningen om det vi hoppas på och övertygelsen om det som inte syns. Män och kvinnor snälla ge inte upp, Gud kan använda DR ISIKOLO för att återställa ditt äktenskap eller din relation. Tappa inte hoppet. Du måste bli kär i Herren. Kontakta DR ISIKOLO För en kraftfull kärlekstrollformel för att få lösningar. via e-post: isikolosolutionhome@gmail.com eller hans WhatsApp på: +2348133261196.

    SvaraRadera
  10. Tack så mycket DR ISIKOLO för att du fick min före detta pojkvän att komma tillbaka till mig. Jag heter Nela Jayden och jag skriver detta underbara vittnesbörd om denna man. Han förverkligade alla mina önskningar. Min pojkvän och jag dejtade i mer än 3 år och även om vi hade haft så många bråk men vi tänkte aldrig på ett uppbrott. En dag ringde han mig över telefon och berättade hur han är trött på förhållandet och inte kan se någonstans att vi är på väg till. Det har gått månader och min pojkvän kontaktade mig inte längre och jag hörde inte från honom längre och hans mobiltelefon var frånkopplad. Jag visste att jag måste söka hjälp på grund av den så mycket kärlek jag har för honom. Jag kontaktade den här fantastiska trollformleren eftersom jag aldrig har kontaktat någon tidigare och jag berättar att efter en veckas kontakt ringde min före detta pojkvän mig och bad att få träffa mig efter 48 timmar. Han gjorde jobbet för att jag skulle försonas med min man. Jag är fortfarande förvånad över hans stora krafter. Jag lovade att manifestera dina verk för alla och kontakta den här mannen för att hjälpa dig via e-post: isikolosolutionhome@gmail.com eller så kan du också WhatsApp honom på +234-8133261196

    SvaraRadera
  11. Jag heter Ivanka Fabijan och jag vill dela ett vittnesbörd om mitt liv för alla. Jag var gift med min man Amos Fabijan. Jag älskade honom så mycket att vi har varit gifta de senaste 8 åren nu med två barn. när han åkte på semester i Frankrike menade han en dam som hette Marie. han berättade att han inte längre är intresserad av äktenskapet längre. Jag var så förvirrad och sökte hjälp och jag visste inte vad jag skulle göra förrän jag träffade min vän Maria och berättade för henne om mitt problem. hon sa till mig att inte oroa sig för att hon hade ett liknande problem tidigare och presenterade mig för en man som heter Dr Isikolo kärleksförtrollning som förtrollade sitt ex och förde honom tillbaka till henne efter 2 dagar. Jag kontaktade honom för att hjälpa mig få tillbaka min man och han bad mig att inte oroa mig för att hans fyra fäders gudar kommer att kämpa för mig. Han sa till mig efter två dagar att han skulle återförena mig och min man. Efter två dagar ringde min man och berättade att han kommer tillbaka för att uppsöka saker med mig. Kärleken och lyckan vi delade är återställd. Du kan kontakta Dr Isikolo e-post: isikolosolutionhome@gmail.com Du kan också WhatsApp honom på +2348133261196

    SvaraRadera