tisdag 24 november 2020

Nöta på byxarslet

Stort att få vara en del utav. Ge varandra av såväl glädje som sorg. Våga vara och våga skratta som gråta tillsammans. Sådant som kan uppstå i ett lag. Eller kanske till och med kunna uppstå i en träningsform. Olika digitala möten hela dagen till in i kvällen. Och missade därmed träningen i ”min” tabata grupp. Men på rumsbordet – en korg med godis. Från tabata gruppen. Bryr mig inte alls om godiset men om symbolen, om att få vara en del av. När åren tickar på och åldern blir högre – för varje år. Tackar och bugar.

På samma sätt. Klart jag tänker skriva ifrån mig något till alla de som grattade på födelse-dagen. Går knappast skriva till var och en – skulle betyda långt mer än 200 personer!. Men ett längre tack bör och kan jag få ihop. Så onsdag; skriv. Ska!

Första teamsmötet, 08.30-13.00. Och med säte Stadshuset. Andra skulle börja 13.00 – och tänkte ta det hemifrån. Klart det blev en form av tomrum, eller egentligen tidsplanering som inte gav full tillgänglighet – till två samtidigt. Hem i alla fall och tog mig in på listan. Fast hittade först ingen ytternyckel utan det blev att stå ute i regnet – uppkopplad. Det gick ju fixa det hela tills nyckeln anlände.

Förmiddagen med kommunstyrelsen hade några ärenden som jag gärna skulle vilja utveckla. Ärligt erkänner jag att jag har ett hjärta av värme som berör – åtminstone mig själv. Ändå vet jag inte vilken lösningsväg som skulle vara möjlig ta när saker och ting sätts på sin spets.

Hård kritik. Mot regionerna som anses inte ha ställt upp på de äldre i de kommunala särskilda boendena. I denna hårda tid med allvarlig pandemi över våra samhällen. Kommer säkert ha fångats upp av den s k oppositionen till morgondagens regionfullmäktige. Konstigt vore det annars. Brukar ju bli så när en värld kategoriseras som svart eller vit.

Eftermiddagen. Lärorikt. Enormt av och om landsbygdsutveckling. Men så var det också ett möte inom LAG området för Dalälven. Strukturerad och självklar eftertanke. Många saker och ting tänka till kring. Och stava till innovation är ju enkelt. Men bidra till innovativa tankar, idéer etcetera. Svårt när det ligger utanför ramarna! Vem ska då kunna bedöma?

När saker och ting drar iväg  så måste något kopplas bort. Så för fördel väntande kyrkoråd. Men klarade inte av denna uppkoppling. Omöjligt. Erbjöds istället snabb förflyttning till Hillevi och vara uppkopplad tillsammans med henne. Sade givetvis inte nej utan pedalen i botten – och så var jag uppe på banan igen.

Missade. Brynäs bortamatch vs Djurgår´n. Tacksam efteråt. Hur kunde Tigrarna förlora med 4-1 mot Stockholms Stolthet. Borde istället krossat dem. Men även målvakten är en del av ett lag. Och på den positionen var det tydligen mycket skakigt. Men mål framåt – ett ynka. Kan inte bara otur utan till och med ofärdighet.

Missade också Fotbollsgalan. Och därmed Guldbollen – som delades ut till osannolike Zlatan. Ett annat väsen även under sina levnadsdagar.   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar