torsdag 26 november 2020

Den fyllda dagen!

 

En sådan där digital dag. Utan egentliga avbrott. Mycket skärmtid och mycket koncentration. För det var enbart dylika tillställningar. Inga vilande sittningar. Samtidigt så känns det också gott att få vara på bettet och inte riskera sätta sig tillbakalutad och koppla ifrån nutid till siesta tid. Känns också bra när situationerna handlar om – känns som – att vara en beståndsdel i et vinnande lag. Teamwork må vara ett annat bärande namn.

Har förut aldrig någonsin kunnat klistra på ordet Bergslagen och se framtiden i detta. Men har sedan några år tillbaka insett kraften. I det stora, pågående utvecklings/omställningsarbetet. Gått att ha med Janne i styrelsen. Två personer från samma geografiska område har större möjligheter att skapa förändring. Än at vara själv och känna at ansiktet slår rakt in i väggen. Frontalkrock.

Och två tydliga målområden. Infrastrukturutveckling och det här att stärka ortsinnehållet. Bygga upp namnet till att vara bärande, i de orter vi enrollerar oss själva i. Skulle gärna vilja ha med grannkommunen. Förstår uppriktigt sagt inte hur de kan missa möjligheterna. Finns engagemanget, finns det där att lyfta fram – då är det dags ta en ledande roll istället för att blott huka i bänkarna.   

Imponerad därefter. Igen. Matkvaliteten på Strandbaden kan jag gott rekommendera. Och kan göra det till vilken som helst. Så när jag hade möjligheten – klart jag nyttjade densamma. Och kompletterade med några matlådor med hem också. God mat kan man aldrig ha för mycket utav.

Tur och retur hem. Svårt sluta kalla uppväxtbyn och uppväthuset för något annat. Trots at det var så många år sedan nattsömn och frukost inmundigades där. Gott att Jonas fixar till avloppsledningen. Egentligen väldigt konstigt att det fått vara som det varit – under så många år. Nu återstår mest frågan – när är allt fixat och återställt. Klart det finns antal insatser som jag själv borde mer aktivt gripa tag i.

In i någon form av hetluft. Eller som jag ser det – samtal. Har absolut inga problem föra samtal kring och om skolverksamheten hos oss. Ser det som en ynnest få vara med i samtal kring det som så många engagerar sig i. Klart jag har min klara uppfattning – men man kommer mycket längre om man samtidigt seriöst också är en lyssnande part.

Brinnande frågor är det ju inte. Men brand handlar det om när vi träffas, som ikväll, runt själva organisationen för brandbekämpning.Vi har haft antal sittningar nu men vet med säkerhet at många flera kommer segla upp.

Kommit in på bankboken. Betalning för två fina flaskor vin hamnat på mitt konto. Avsändare Joanne i Melbourne. Men har inte tagit ut dem ännu. Systembolaget Sandviken har uppenbart tappat bort mitt mobilnummer eller att vinet har fördröjts på sin resa norrut.

Tabata träningen med världens bästa tabatagäng hann jag med ikväll!!! Tog kanske inte i så där mycket som jag borde. För det kändes lugnt och gick fort. Fort gick det också för alla de där epa traktorerna som sladdade runt på skolgården och kyrkoparkeringen. Men precis överallt! Att de också är identifierade bryr de sig tydligen inte alls i. Kaxigheten är enorm.

Valanalys, valplanering, framförhållning. Givande afton i nära vänners sällskap. Än lättare gå ifrån nu när Brynäs Hockey match flyttats framöver.  

Be ready. Ny dag synes randas där borta i horisonten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar