måndag 5 augusti 2019

När underverk händer


Stort, större, störst. Naturligtvis finns där mycket som bedöms olika. Men det där med barn torde alltid vara största. Som att prova på vara farfar, eller nu, ta om det igen. Så där fantastiskt att allt annat blir distansierat. Nästa steg; få se själv, kanske till och med få hålla i. När, återstår att se.

Ett steg från sommaren. Eller ett steg in i den dagliga livscykeln. Planerad rådsträff – och så skjuter vi sakta fart igen. Frågorna handlar snarast om det strategiskt gäller hålla många bollar i luften alternativt behandla en boll i taget.

Satte i varje fall upp punktsatser. Stora som små frågor. Men inte alls helt klart vilka som är mer strategiska än andra. Viktigt beta av gemensamt så vi verkligen kan kraftsamla. För det är vi framåt vi alla vill. Framåt. Det centrala budskapet. Som en slogan – men med fulloktanigt innehåll.

Kul visa det där taket i vigselrummet. Visste att det kom från Kalltjärn. Nu fick jag tillfälle träffa släkten till de i huset det togs ifrån. Positivt möte där det var enbart kul att få bidra till.   

Den här gången ska jag ha med mig nyckeln, och dessutom nyckeln i funktionellt lås. Nu när jag ordnat ombesiktning och har dragkroken i bagageutrymmet. Lärorik erfarenhet men som kostar såväl tid som pengar.

Fick avsäga mig tiden på bilverkstaden. Genom att Stefan lossnade kroken åt mig. Och formligen tjänade pengar. Men fick ett värdefullt samtal. Istället. Inte för att vi var överens – men fick ändå lyfta olika åsikter mot varandra. Det som alltid leder – just det – framåt.

Finns ännu. Jordgubbar. Klart jag köpte några liter. Himla goda och underbara bland annat runt den omfattande frukosten. Men de effekter de ska bidra med – de lyser med sin frånvaro. Med andra ord en renodlad skröna.

Spännande med entreprenör som har idéer, ambitioner som tar luft. Blev ett sent eftermiddagsmöte. Hoppas och tror att jag har förtroende och vågar säga vad jag tycker, så det ses positivt och inte att bara säga ja, nicka, är vad som behövs när saker och ting ska prövas i skarpt läge. Känner mig inte orolig utan tänker fortsätta ha övergripande och ärliga idéer vars vingar ska provas.

Nära vänskap av så lite. Bidrog lite grand inför deras giftermål. Och på något sätt byggdes då förtroende mellan oss. Så när de vill låna min kärra, så är givetvis svaret ja.   

Konstigt egentligen. Flera dagar tillsammans med Ilse på olika sätt. Och så en hel lång dag utan en skymt av henne. Men har ju lärt mig leva på minnen – och får tillämpa det nu också. Men i morgon – då ska jag se till att våra vägar korsas.

Brynäs Hockey på is. Klart speciell dag. Framgång fordrar att alla pusselbitar hänger ihop. Och därmed också enrollerat sin mentala coach. Lycka till Lasse.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar