tisdag 20 augusti 2019

Att leda


Känns bra. Till och med väldigt bra. Och sedan får framtiden visa sig om magkänslan stämmer i verkligheten. När verkligheten blir tuff och utmanande. Det fordras mycket, väldigt mycket från ledarhåll. Hur en stor organisation ska ledas, ska styras, ska göra varandra bättre.

Samma tema, gå i takt. Våga ställa frågor, till och med leda genom frågor. Modernt ledarskap. Raka rör och rock´n roll. En mycket spännande resa som anträds. Och som möjligen inte passar precis alla.

Tydlighet. Ha kommunicerade mål som alla förstår. Liksom förstår att det är dem vi ska arbeta mot. Då får det inte handla om något diffust. Mål som måste vara uppföljningsbara, mätbara, begripliga, accepterade, välkända. Och entusiasmerande.

Goda besked. När ohälsan knackar på. Fick ett mycket positivt mail under eftermddagen. Var inget som kom fram av negativ art. Vid besöket i Gävle. Verkligen glad för hennes skull. Som måste ha levt under ett mycket starkt tryck.

Tryck på kassen. Brynäs vinst i träningsmatchen mot forna elitlaget MoDo. Vilken värdemätare som går ställa på detta. Vänskap ända till seriepremiären den 14 september. Bestämt mig; Det ska gå bra för Brynäs Hockey!     

Seriepremiären nalkas till den 14 september. Frågan idag närmast i vilken hall då Frölunda fortfarande saknar arenaavtalet. Damlaget i Brynäs. Seriepremiär både den 13:e som 14:e september. Och den 14:e, matchen på Jernvallen Sandviken. Så har jag fattat. Verkligen ett kul arrangemang.

Rör sig fotbollsmässigt även i hembygden. Hoppas jag, tror jag. Underlaget är alltid viktigt. Men också kostsamt. Fordras en stor extern uppbackning om det ska gå ordna bättre förhållanden. Verkar som att något är på gång.

Spännande kvällssamtal. Med en möjlig nyrekrytering. Finns så många som kan bidra. Men inflyttad med fotbollsintresse och dokumenterad erfarenhet kunde personen dra ett lass i rätt riktning. Fortsättning lär följa.  

Nedräkning. Några dagar och jag kommer få träffa den minsta av tjejerna igen. Avståndet bidrar till att det inte kommer bli varje dag. Däremot, stora tösen som hon nu kan påstås vara i jämförelse – borde det finnas tid för torsdag morgon. Inte minst över frukosten då jag får tillse att det finns gott om röda vinbär. Något av hennes favorit bär.

Blev ett tabata pass ikväll också. Maries upplägg. Tolv tappra på plats. Kändes faktiskt att det gick fort. Och egentligen var det bara en av övningarna jag nästan kurkade på. Nu blir det inget mer denna vecka, i alla fall inte för min del. Tyvärr. Men kan ju inte få allt av allt. Konstaterar bara at jag verkligen skulle behöva mycket mer av upplägg träning.

Synd bryta en tradition. Bara köra på samma väg. Därför blev tisdagskvällens avslutning ett nytt avsnitt av serien Bron. Och först därefter John Blund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar