fredag 1 april 2022

Någonstans att bygga

 

Inte överraskad. Besöket i morse. Fullt intresse för byggbar mark i Årsunda. Runt idag igen och identifiera möjliga ytor. Klart jag hopas och tror att det ligger i hela kommunens intresse. Fast inte helt övertygad, tyvärr. Ytorna numrerade efter prioriterad ordning. Återstår leta efter möjligheter eller blott göra allt för att rada upp svårigheter. Kommer ju visa sig – det också.

Sammanfattar timmarna och gör det med återkoppling plus diverse mobilnummer. För jag kan ju inte själv ringa alla. Fattas ju bara att jag också ska sköta om de praktiska markförhandlingarna.

Felsök elen. Uppe i Hyttmarken. Hade näppeligen gått utan professionell hjälp och biträde. Mattias är verkligen professionell och kunde lokalisera det hela till ljusarmaturen i källaren. Blott bara beställa och så är allt in ordnung igen.

Missade hur Dan lyckats. Med uppdraget att försöka få bort kajorna ur skorstenen. Intet hört nu. Men får säkert återkoppling från honom.

Födelsedagsfester som står som spön i backen. Idag Tommy upp i sjuttioårsstrecket. Lär bli en fylld och firande veckoslut. Dalom väntar med lockande hotell. Något år yngre, Hannah-Karin. Med speciell önskan, tårta på sängen. Alla har vi olika önskemål, olika drömmar. Men det där med tårtan har jag inte riktigt lyckats förstå.

Hedersamt. Känns bra att bli utvald. Alltså inte blott begäran vigsel, utan också blivit utvald som vigselförrättare. Tusan vad positivt jag tar dylika uppdrag. Idag så personligt att vi hann med många olika inspel till varandra.

Dukat för fest. Mitt i stan. Sång, uppträdande, musikkår och så givetvis den festcentrala personen – givetvis Sara Hector. Ordentlig fest så där sena fredagseftermiddagen. Imponerad av vilka steg hon tagit i år. Olympiska Spelens guldmedalj är ett bevis något som.

Väntan givetvis. Inte bara hos mig. Ilse & Lou i väntans tider. För det var ju under tidig kväll som hon skulle komma. Och givetvis anlände de alla vid 18.30 snåret – Leonie. Jag känner det så positivt när jag ser att alla njuter av varandras sällskap. Får titta fram emot en gemensam lördagsmiddag. Och kanske, kanske att Per-Ewert också kommer. Så vi blir fullsuttna.

Kvällens allra viktigaste. Ett resultat. 3 mot 1 i favör Brynäs damer. Så nu är finalserien utjämnad. Nu gäller för mig övertala de andra följa med in till ERP Monitor Arena söndag 15.15. Brynäs fortfarande utan sin stora stjärna Lara Stadler som så skämmigt avstängdes strax före kvällens nedsläpp. Och som kommenterade av Maria Roth. Precis som alla andra såg reprisbilderna, skämmig avstängning. Verkar funnits mycket LKAB pengar bakom de där avstängningsögonen.        

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar