fredag 18 november 2016

Omöjligt koppla av

Omöjligt koppla av. Det där man måste få till för en god natts sömn. Gjorde allt, och mera ändå. Men det gjorde hiskeligt ont i ryggslutet. Muskulärt givetvis.

Kollade noga på morgonkvisten. Om det var rentav ett handikapprum som jag fått mig till del. För kände mig just rejält handikappad. Visste jag inte bättre så skulle jag inbilla mig vara fyllsjuk.
Blev fortsättning på gårdagens seminarium. Samma gäng givetvis. Men lite omstuvningar i grupptillhörighet. Givetvis också ett antal nytillkomna gäster. Fullt ös fram till avslutning. Dubbelt bra att lägga fast ett antal möten med vissa av personerna. Till nytta för oss alla.

Så kom telefonsamtalet. Som för mig betydde raka vägen till mataffären. Efter alla dessa långa veckor skulle Nils-Olov komma hem över natten. Naturligtvis var den dragande orsaken byte av sommardäck mot vinterditon. Men gladde mig i alla fall. Dessutom skulle ju Carl-Henric också dyka upp. Gick inte attrahera Per-Ewert. Men försökte – i varje fall. Klart mamma ville följa med fram. Inte alltid killarna är samlade för att äta mat – och samtidigt andra matchen i back to back fighten Brynäs vs Linköping. Uddamålstorsken igår i östgötametropolen vändes till klar 4 – 1 vinst hemma i Gavlerinken. Klart jag njöt.

Rena inbördeskriget på Moderaternas högkvarter i Stockholm. Kändes väldigt unket. Hur ansvariga personer kan uttala sig så nedlåtande och med hor ord utnämna specifik kvinna. Tydligen inte ett dugg bättre än hos vissa andra brunskjortor. Omdömeslöst, åter igen.

Stolt läser jag från min boss att förhandlingarna går bra och att det inte viks undan. Betyder at alla former av dö-snack är felaktigt. Vad beror på oss så kommer den landsomfattande förändringen också att genomföras! Behöver alltså inte tvivla. Den historiskt stora decentraliseringsreformen kommer alltså att födas. På riktigt.

Liverpool förut. Och sydamerikanskt landslag. Forwarden som blev avstängd för att ha bitit. Nu hela skolan avstängd p g a att elev bitit lärare. Handlade inte om någon skola i Malmö – eller i Stockholm. Utan istället i Valbo!

Lista framför mig med allt som ska göras. Den är lång. Borde börja bearbeta måndagen, i alla fall. Känns som att några söndagstimmar får anslås. Och istället följa Idol till slut innan sängen kallar vidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar